Dlaczego warto zrobić kurs projektowania i grafiki? 9 powodów
Zastanawiasz się, czy warto inwestować czas i pieniądze w kurs projektowania i grafiki? Jeżeli masz w sobie twórczą żyłkę, kreatywność sprawia Ci przyjemność i/lub przeczuwasz, że projektowanie graficzne może być Twoim sposobem na karierę, odpowiedź brzmi „tak”!
Oto kilka konkretnych powodów, dla których kurs grafiki, może być świetnym wyborem.
1. Rozwój kreatywności
Projektowanie graficzne (i powiązane z nią dziedziny) pozwoli Ci rozwinąć wyobraźnię. Kursy nauczą Cię jak przekształcać pomysły w wizualne dzieła sztuki, bez względu na to czy będziesz tworzyć na własne potrzeby czy na zlecenie klientów.
2. Zdobywanie unikalnych umiejętności
Opanowanie sztuki projektowania i grafiki to umiejętność ceniona na rynku pracy, nie tylko w agencjach reklamowych. Niezależnie od branży, zdolność do tworzenia wizualnych komunikatów i sztuka przekazywania informacji za pomocą obrazów jest na wagę złota, a doświadczeni specjaliści mogą liczyć na sowite zarobki.
3. Otwarte drzwi do kariery
Dzięki opanowaniu podstaw projektowania i ciągłemu doskonaleniu umiejętności możesz znaleźć dla siebie bardzo ciekawe propozycje pracy z agencji marketingowych, branży e-commerce, branży wydawniczej, a jeśli masz przedsiębiorczą duszę rozważ opcję działania na własny rachunek. Możliwości jest bardzo dużo!
4. Aktywność artystyczna
Kursy projektowania i grafiki pozwolą Ci wyrazić swoje emocje poprzez twórczość. Tworzenie ilustracji, plakatów, czy animacji zmieni Cię w artystę biegle posługującego się nowoczesnymi narzędziami.
5. Wspieranie biznesu
Jeżeli obraz rzeczywiście wart jest tysiąca słów, to umiejętność projektowania graficznego jest dla świata biznesu nieoceniona. Jako specjalista od grafiki komputerowej, kreatywnej fotografii czy twórca ilustracji możesz pomóc firmom budować ich wizualną tożsamość.
6. Różnorodność projektów
Kursy projektowania i grafiki otwierają drzwi do udziału w niezliczonej liczbie projektów. Od tworzenia logo, przez projektowanie stron internetowych po przygotowanie animacji – każdy dzień może przynieść nowe wyzwanie.
7. Technologia i trendy
Projektowanie i grafika to obszary, które ewoluują wraz z rozwojem technologii. Na kursach nauczysz się korzystać z najnowszych narzędzi i będziesz potrafił rozpoznać czekające na swój czas trendy.
8. Rozwijaj swoją pasję
Pracując przy projektach graficznych masz niepowtarzalną okazję przekuć swoją pasję w pracę. Poświęcisz czas na to, co kochasz, a jednocześnie będziesz mógł/mogła na tym zarabiać.
9. Zmieniaj świat wokół siebie
Projektanci i graficy mają potężny wpływ na to, jak postrzegamy świat. Możesz zmieniać życie innych ludzi, kreując piękne, funkcjonalne i przemyślane projekty.
Kursy projektowania i grafiki – jakie zrobić?
Kursów dotyczących wykorzystania grafiki komputerowej jest bardzo dużo, umiejętności związane z projektowaniem i grafiką możesz wykorzystać w wielu niszach w branży kreatywnej.
Przygotowałem opis najciekawszych, moim zdaniem, kursów z zakresu projektowania i grafiki, które mogą Cię zainteresować.
Projektowanie graficzne
Pragniesz odkryć tajniki graficznego projektowania, zaistnieć w świecie sztuki wizualnej lub być ceniony specjalistą? Na tym kursie poznasz język projektowania, opanujesz narzędzia Adobe Creative Suite, CorelDraw, Adobe Illustrator czy Affinity Designer, opanujesz podstawy projektowania, grafiki wektorowej, grafiki komputerowej i nauczysz się tworzyć niesamowite projekty graficzne, od logo przez plakaty i infografiki po ilustracje.
Graficzny design interaktywny
Jeśli Twoim marzeniem jest projektowanie interaktywnych witryn internetowych i aplikacji, to wybierz kurs grafiki na potrzeby internetu. Poznasz na nim zasady UI/UX designu i nauczysz się, jak tworzyć intuicyjne interfejsy, które przyciągają uwagę i są przyjemne w obsłudze.
Kurs ilustracji
Uwielbiasz oglądać ilustracje i czujesz, że sam/sama możesz je tworzyć? Na tym szkoleniu dowiesz się, jak tworzyć wyjątkowe ilustracje na potrzeby książek, magazynów, czy mediów społecznościowych. Opanujesz m.in. Adobe Photoshop i inne narzędzia, które pomogą Ci rozwijać kreatywność i zdolności artystyczne.
Kurs motion designu (motion graphic)
Przeznaczony dla osób, które fascynują się animacją. Poznasz techniki motion designu, dzięki którym stworzysz efekty wideo, reklamy, czy animacje interaktywne.
Kurs fotografii kreatywnej
Szkolenie dedykowane osobom, które pasjonują się fotografią lub chcą zarabiać na robieniu zdjęć. Nauczysz się podstawowych zasad pracy z aparatem fotograficznym, kadrowania, współpracy z modelem oraz jak retuszować zdjęcia. Poznasz technikę, kompozycję i retusz czyli wszystkich elementów potrzebnych do stworzenia profesjonalnej fotografii.
Kurs projektowania ubrań (kurs mody)
Na tych zajęciach opanujesz tajniki projektowania zachwycających i oryginalnych ubrań, tworzenia wzorów tkanin, wprowadzenia do sprzedaży całych kolekcji, od konceptualizacji po projektowanie i produkcję.
Kurs kreatywnego brandingu
Interesujesz się budowaniem marki i identyfikacją wizualną? Wybierz kurs, na którym opanujesz niełatwą sztukę projektowania loga, materiałów reklamowych i strategii brandingowych. Możesz zdobyć wiedzę i wykorzystać ją aby Twoja marka była rozpoznawalna i przyciągnęła klientów lub pracować dla innych firm.
Dla kogo przeznaczone są kursy z grafiki komputerowej i projektowania graficznego?
Kursy, na których nauczysz się tworzyć projekt graficzny, opanujesz podstawy projektowania, dowiesz się, jak używać różnych krojów pisma, tworzyć i zmieniać grafiki wektorowe, wykorzystywać Adobe Photoshop, Adobe Indesign, Adobe Illustrator oraz inne programy, to wspaniała przygoda, pełna wyzwań i twórczej satysfakcji.
Dla kogo przeznaczone są takie szkolenia? Sprawdź listę, którą przygotowałem:
1. Dla kreatywnych
Jeśli Twoja wyobraźnia nie ma granic i marzysz o wyrażeniu siebie poprzez wizualną sztukę, to zajęcia związane z grafiką są dla Ciebie.
2. Dla początkujących grafików
Jeżeli stawiasz pierwsze kroki w świecie projektowania, to wybierz kurs z podstaw. Zrozumiesz fundamentalne zasady, opanujesz terminologię i nauczysz się używać narzędzi do tworzenia prostych projektów.
3. Dla zaawansowanych grafików
Masz już pewne doświadczenie w projektowaniu i chcesz podnieść swoje umiejętności na wyższy poziom? Wybierz kursy, które pogłębią Twoją wiedzę, nauczą nowych technik lub odkryją nowe specjalizacje.
4. Dla szukających nowych umiejętności zawodowych
Kursy projektowania i grafiki otwierają drzwi do nowych ścieżek kariery. Jeśli chcesz pracować jako grafik freelancer, projektant stron internetowych, czy ilustrator, to dobrze trafiłeś – te kursy są dla Ciebie.
5. Dla właścicieli firm
Kierujesz własną firmą lub chcesz otworzyć działalność gospodarczą? Po opanowaniu podstaw projektowania będziesz lepiej przygotowany do kreowania wizerunku swojej marki oraz współpracy z agencjami reklamowymi.
6. Dla miłośników ilustracji
Jeżeli zachwycają Cię wspaniałe ilustracje w książkach i magazynach, to możesz sam/sama spróbować swoich sił w tworzeniu niezwykłych i poruszających obrazów, a potem przeniesieniu ich na papier.
7. Dla entuzjastów technologii
Projektowanie i grafika to obszary, których rozwój napędza zmieniająca się technologia. Kursy grafiki i projektowania pozwolą Ci twórczo eksperymentować z najnowszymi narzędziami.
8. Dla chcących się wyróżnić
Jeśli marzysz o tym, aby Twoje projekty były unikalne i przyciągały uwagę, wybierz kurs, na którym dowiesz się, jak to zrobić (zdobędziesz podstawy projektowania, a potem będziesz mógł/mogła improwizować).
Jak dobrze wybrać kurs projektowania i grafiki? 10 wskazówek
Wybór kursu projektowania i grafiki to inwestycja w Twoją przyszłość zawodową. Na szkolenia z grafiki wektorowej, tworzenia projektu na potrzeby druku lub internetu czy też zdobycia podstaw projektowania graficznego potrzeba czasu i pieniędzy. Dobrze przemyśl, co chcesz osiągnąć i czego potrzebujesz, aby inwestycja w szkolenie zwróciła się.
Oto garść wskazówek, które, mam nadzieję, pomogą Ci w wyborze odpowiedniego kursu.
1. Zacznij od wyznaczenia swoich celów
Zanim rozpoczniesz poszukiwania idealnego kursu, zastanów się, co chcesz osiągnąć. Stworzyć logo dla swojej firmy, projektować strony internetowe, pracować w agencji reklamowej, a może ilustrować książki? Jasne określenie celu, do którego zmierzasz zdecydowanie ułatwi Ci znalezienie właściwego szkolenia.
2. Określ swój poziom umiejętności
Jesteś początkującym lub zaawansowanym grafikiem, a może nawet ekspertem? Wybierz kurs dobrze dopasowany do swojego poziomu, aby osiągnąć maksimum korzyści i nie tracić czasu ani pieniędzy.
3. Renomowany organizator szkolenia
Warto sprawdzić, kto stoi za kursem, który wpadł Ci w oko. Szanowani organizatorzy – także na platformach szkoleniowych takich jak Udemy, LinkedIn Learning czy StrefaKursów.pl – oferują solidne kursy z doświadczonymi instruktorami przekazującymi aktualną wiedzę.
4. Przejrzyj program kursu
Upewnij się, że program kursu zawiera wszystko czego potrzebujesz i oczekujesz. Skoncentruj się na kursach, które łączą teoretyczne wykłady z dużą dawką praktycznych ćwiczeń. Tylko dzięki realizacji zadań i projektów będziesz mógł/mogła doskonalić swoje umiejętności i osiągać mistrzostwo w projektowaniu.
5. Znajdź opinie kursantów
Przeczytaj opinie i recenzje innych uczestników kursu. To najbardziej obiektywny sposób, aby dowiedzieć się, co kurs ma do zaoferowania. Zorientuj się czy sposób przekazywania wiedzy przez instruktorów będzie Ci odpowiadał. Jednocześnie zachowaj zdrowy krytycyzm czytając internetowe komentarze.
6. Sprawdź dostępność narzędzi i materiałów
Dobre kursy oferują dostęp do niezbędnych narzędzi i materiałów. Sprawdź, czy będziesz mógł/mogła korzystać z oprogramowania specyficznego dla tematyki omawianej na zajęciach.
7. Różnorodność zadań i projektów
Kreatywność idzie w parze z różnorodnością. Wybierz kursy, które postawią przed Tobą wiele zadań i projektów do zrobienia.
8. Wsparcie instruktorów
Wsparcie instruktorów lub mentorów jest podczas nauki bezcennei. Upewnij się, że kurs oferuje pomoc szkoleniowców, najlepsi organizatorzy umożliwiają korzystanie ze wsparcia specjalistów nawet po zakończeniu zajęć.
9. Cena i czas potrzebny na naukę
Oceń czy stać Cię na wybrany kurs, pamiętaj jednocześnie, że inwestycja w naukę i rozwój umiejętności cenionych na rynku pracy przynosi zazwyczaj znakomite rezultaty. Przemyśl, czy zajęcia nie będą kolidowały z Twoimi innymi obowiązkami.
10. Nie bój się pytać
Jeśli masz pytania, śmiało pytaj! Przecież chcesz wydać ciężko zarobione pieniądze i poświęcić swój bezcenny czas. Dostawcy kursu powinni chętnie odpowiadać na wszelkie pytania.
Kurs projektowania i grafiki – najczęściej zadawane pytania (FAQ)
Ile kosztuje kurs na grafika?
Cena kursu na grafika zależy m.in. od zakresu tematycznego i poziomu zaawansowania szkolenia, czasu trwania, renomy firmy, szkoły lub instytucji, która go organizuje oraz doświadczenia prowadzącego, a nawet miasta, w którym są prowadzone zajęcia. Na kurs online trzeba przeznaczyć 100 zł-1000 zł, możesz też znaleźć darmowe zajęcia dla początkujących grafików lub postawić na samodzielną naukę korzystając z samouczków. Kursy online z certyfikatem to wydatek od 500 zł do 5000 zł. I w tym wypadku dużo zależy od tematu szkolenia, renomy prowadzącego i popularności platformy edukacyjnej. Kursy stacjonarne kosztują: 500 zł do 2000 zł (podstawowe, kilkudniowe), 2000 zł do 10 000 zł (zaawansowane) lub nawet do 50 000 zł (specjalistyczne roczne programy z dyplomem ukończenia).
Ile trwa kurs grafiki?
Czas trwania kursu grafiki zależy od m.in. zakresu tematycznego, poziomu zaawansowania szkolenia, intensywności programu i Twojego tempa nauki. Ogólnie rzecz biorąc, na kurs trzeba przeznaczyć od kilku tygodni do kilku miesięcy. Kursy wprowadzające do grafiki, które skupiają się na podstawowych technikach i narzędziach, trwają zazwyczaj około 4-6 tygodni. Jeśli masz już pewne doświadczenie w grafice i chcesz rozwijać swoje umiejętności, przeznaczysz na cały kurs 2-6 miesięcy. W tym czasie poznasz bardziej zaawansowane techniki projektowania, pracować z programami graficznymi i rozwijać swoje portfolio. Czas trwania specjalistycznych kursów dotyczących np. tworzenia ilustracji, projektowania stron www czy animacji będzie się różnił w zależności od zakresu materiału i poziomu zaawansowania.
Co trzeba zrobić żeby zostać grafikiem komputerowym?
Aby zostać grafikiem komputerowym, musisz rozwijać swoje umiejętności w zakresie projektowania graficznego. Zdobądź wykształcenie robiąc np. kursy online. Naucz się obsługi popularnych programów graficznych (np. Adobe Photoshop, Illustrator i InDesign). Twórz własne projekty i eksperymentuj z różnymi stylami i technikami. Zbieraj swoje najlepsze prace, posłużą Ci do stworzenia portfolio dokumentującego umiejętności i styl. Szukaj możliwości zrobienia praktyk lub staży w agencjach reklamowych, studiach projektowych lub innych firmach działających w branży szeroko rozumianej grafiki (to pomaga również w budowaniu marki osobistej). Bądź na bieżąco z najnowszymi trendami i technologiami w dziedzinie grafiki komputerowej. Czytaj blogi, uczestnicz w webinarach i konferencjach branżowych, niech poszerzanie wiedzy stanie się Twoim nawykiem.