WooCommerce – profesjonalna obsługa sklepu internetowego
Co to jest WooCommerece? To potężny, rozbudowany system do zarządzania sklepem internetowym oparty na platformie WordPress czyli najpopularniejszego na świecie systemu CMS (zarządzania treścią w serwisie www).
Wtyczka e–commerce została opublikowana w 2011 roku i od tego czasu cieszy się niesłabnącą popularnością.
Wystarczy spojrzeć na statystyki. W 2020 roku z WooCommerce korzystało przeszło 20% z miliona badanych witryn działających w e–commerce (w Polsce to ok. 30%).
Dzięki WooCommerce możesz w łatwy sposób tworzyć, dostosowywać i zarządzać stronami, na których sprzedajesz towary i usługi.
Dlaczego warto zwrócić uwagę na WooCommerce? Wtyczka ma:
Darmowe i otwarte źródło – to bezpłatne rozwiązanie, system zainstalujesz na dowolnej stronie opartej na WordPressie. Oszczędzisz pieniądze i ograniczysz koszty uruchomienia sklepu internetowego.
Bogate funkcje – w jednej aplikacji masz wszystkie najważniejsze funkcje, których potrzebujesz do prowadzenia działalności e-commerce, m.in. zarządzanie produktami i koszykiem zakupowym, obsługę płatności, śledzenie zamówień, integrację z różnymi dostawcami usług płatniczych.
Opcje dostosowania – dobierzesz wygląd i funkcjonalności sklepu internetowego zgodnie ze swoimi upodobaniami, w ten sposób łatwiej stworzyć unikalny design dopasowany do Twojej marki i sprzedawanych towarów lub usług.
Możliwość skalowania – WooCommerce bez problemu dopasujesz do rosnących potrzeb Twojego biznesu. Z łatwością powiększysz swój e–sklep dodając nowe produkty.
Rozbudowana społeczność – WooCommerce działa na rynku długo i z powodzeniem, był czas aby wokół wtyczki zgromadziło się liczne grono użytkowników i deweloperów WooCommerce. Możesz liczyć na ich pomoc przy rozwiązywaniu ewentualnych problemów.
Liczne integracje – WooCommerce możesz połączyć z innymi narzędziami i usługami, np. systemami płatności, aplikacjami do marketingu i analityki.
Dużo zabezpieczeń – wtyczka regularnie aktualizuje swoje oprogramowanie, a dzięki temu nie musisz obawiać się o bezpieczeństwo swojego sklepu internetowego i danych klientów (jednak zawsze warto zaopatrzyć się w dobrym antywirus i przestrzegać reguł chroniących przed np. phishingiem).
Kurs WooCommerce – sklep internetowy krok po kroku dla początkujących
Przygotowałem przykładowy kurs dla osób, które dopiero zaczynają przygodę z e–handlem i WooCommerce. Skonstruowany jest tak aby wprowadzić uczestników w świat e-commerce i nauczyć ich, jak stworzyć profesjonalny sklep internetowy, skonfigurować go, dostosować i zarządzać nim przy użyciu popularnej wtyczki.
Kursy, które znajdziesz w internecie będą różnić się w szczegółach, jednak dzięki poniższej prezentacji będziesz wiedział/wiedziała, czego spodziewać się po ich zawartości.
Tytuł kursu: Kurs WooCommerce dla Początkujących
Czas trwania: 4 tygodnie
I Tydzień: Wprowadzenie do e-commerce i WooCommerce
Lekcja 1: Co to jest e-commerce i dlaczego jest ważne?
Lekcja 2: Wprowadzenie do WooCommerce jako platformy e-commerce
Lekcja 3: Instalacja i konfiguracja WooCommerce na stronie WordPress
Lekcja 4: Dodawanie pierwszych produktów w WooCommerce
Lekcja 5: Co musi mieć funkcjonalny sklep internetowy
II Tydzień: Dostosowywanie sklepu internetowego
Lekcja 1: Wybór i dostosowywanie motywu sklepu
Lekcja 2: Konfiguracja stron i menu
Lekcja 3: Dodawanie logo i innych elementów brandingowych
Lekcja 4: Konfiguracja kategorii i tagów produktów
III Tydzień: Zarządzanie produktami i zamówieniami
Lekcja 1: Dodawanie i edytowanie produktów
Lekcja 2: Zarządzanie cenami, stanem magazynowym i atrybutami produktów
Lekcja 3: Obsługa zamówień i płatności
Lekcja 4: Tworzenie kodów rabatowych i promocji
IV Tydzień: Optymalizacja i marketing sklepu
Lekcja 1: Optymalizacja SEO dla sklepu WooCommerce
Lekcja 2: Integracje z narzędziami marketingowymi
Lekcja 3: Analiza danych i raportowanie
Lekcja 4: Obsługa klientów i wsparcie po sprzedaży
Kurs WooCommerce – zadania domowe:
– Praktyczne ćwiczenia przy użyciu własnego sklepu WooCommerce
– Tworzenie i zarządzanie własnymi produktami
– Optymalizacja strony internetowej i działań marketingowych
Kurs WooCommerce – ocena:
Uczestnicy będą oceniani na podstawie swojego zaangażowania w zadania domowe i praktyczne ćwiczenia. Instruktor osądzi jak sprawnie stworzyli swój własny sklep internetowy.
Materiały dodatkowe:
– Materiały szkoleniowe w formie prezentacji, tutoriali wideo i dokumentacji WooCommerce
– Lista przydatnych, zweryfikowanych, sprawdzonych wtyczek i narzędzi
Kurs WooCommerce – dla bardziej zaawansowanych użytkowników
Masz już pewne doświadczenie i wiesz z czym się „je” Woocommerce? Także dla Ciebie przygotowałem przykładowe szkolenie dla właścicieli sklepów www, którzy chcą pogłębić swoją wiedzę i umiejętności.
Ten kurs WooCommerce dedykowany jest zaawansowanym sprzedawcom, którzy opanowali już podstawy korzystania z wtyczki.
Tytuł kursu: Zaawansowany kurs WooCommerce
Cel kursu: Nauczyć doświadczonych użytkowników, jak wydobyć maksimum z tej platformy e-commerce, optymalizować sklep WooCommerce i skutecznie rozwijać biznes online.
Czas trwania: 6 tygodni
I Tydzień: Zaawansowane konfiguracje w sklepie WooCommerce
Lekcja 1: Zaawansowane ustawienia
Lekcja 2: Skomplikowane opcje dostawy i podatki
Lekcja 3: Integracje z systemami ERP i CRM
Lekcja 4: Konfiguracja zaawansowanych płatności
II Tydzień: Optymalizacja sklepu
Lekcja 1: Optymalizacja wydajności i prędkości ładowania strony
Lekcja 2: Zarządzanie dużymi ilościami produktów i kategoriami
Lekcja 3: Testowanie A/B i optymalizacja konwersji
Lekcja 4: Zaawansowane SEO – techniki linkowania i optymalizacja treści
III Tydzień: Zaawansowane funkcje produktów
Lekcja 1: Konfiguracja zmiennych produktów i zestawów (produkt grupowy)
Lekcja 2: Rozszerzone atrybuty produktów fizycznych i innych
Lekcja 3: Zarządzanie produktami cyfrowymi i subskrypcjami
Lekcja 4: Automatyzacja zarządzania produktami
IV Tydzień: Skomplikowane integracje i rozszerzenia
Lekcja 1: Integracja z zaawansowanymi narzędziami analitycznymi
Lekcja 2: Wdrażanie zaawansowanych rozszerzeń i wtyczek
Lekcja 3: Tworzenie niestandardowych rozwiązań za pomocą API Woocommerce
Lekcja 4: Zapewnienie bezpieczeństwa sklepu – wyższy poziom cyberbezpieczeństwa
V Tydzień: Marketing
Lekcja 1: Strategie e-mail marketingowe i automatyzacja promocji,
Lekcja 2: Kampanie reklamowe i retargeting
Lekcja 3: Analiza danych i zaawansowane raportowanie
Lekcja 4: Kreacja efektywnych strategii content marketingowych
VI Tydzień: Rozwój biznesu i sklepu
Lekcja 1: Skalowanie sklepu i zarządzanie rozwojem
Lekcja 2: Ekspansja na rynki międzynarodowe
Lekcja 3: Obsługa klientów na zaawansowanym poziomie
Lekcja 4: Perspektywy sklepów online (aplikacja WooCommerce i przyszłość e-commerce),
Kurs WooCommerce – zadania domowe:
– Projektowanie i wdrożenie zaawansowanych strategii marketingowych
– Optymalizacja i dostosowywanie sklepu do indywidualnych potrzeb
– Analiza i interpretacja danych e-commerce na podstawie rzeczywistych przypadków
Kurs WooCommerce – ocena:
Instruktor oceni uczestników na podstawie ich zaangażowania w praktyczne zadania, jakości rozwiązań, które zastosowali do rozwiązania problemów oraz efektywności użycia bardziej skomplikowanych technik WordPress WooCommerce.
Materiały dodatkowe:
– Zaawansowane materiały szkoleniowe w formie prezentacji, tutoriali wideo i dokumentacji WooCommerce
– Lista zaawansowanych wtyczek i narzędzi e-commerce
Co mogę robić po kursie WooCommerce?
Spójrz na korzyści, jakie będziesz miał/miała po szkoleniu. Nauczysz się tworzyć sklep internetowy krok po kroku, ale na tym nie koniec.
Wiedzę zdobytą na kursie WooCommerce możesz wykorzystać na różne sposoby. Oto kilka przykładów:
Stworzysz i poprowadzisz własny sklepu www. To najbardziej oczywiste zastosowanie informacji i umiejętności zdobytych podczas szkolenia. Możesz przygotować własną witrynę e–commerce lub całą sieć sklepów internetowych, dostosowanych do branży, w której działasz. Zrobisz optymalizację sklepu, będziesz sprawnie zarządzał produktami, cenami, zamówieniami i dostawą, korzystając z zaawansowanych funkcji WooCommerce.
Rozwinięcie kariery zawodowej. Jesteś zainteresowany/zainteresowana pracą w branży e-commerce? Ukończenie kursu WooCommerce poprawi Twoje perspektywy zawodowe. Będziesz bardziej atrakcyjnym kandydatem na stanowiska związane z zarządzaniem sklepem internetowym, prowadzeniem marketingu e-commerce czy analizą danych.
Konsultacje i wsparcie dla innych. Jako zaawansowany użytkownik WooCommerce, możesz oferować usługi konsultacyjne i wsparcia dla innych przedsiębiorców, którzy chcą zmienić wygląd sklepu, potrzebują fachowej konfiguracji lub szukają osoby do zarządzania witryną.
Rozpoczęcie działalności freelancerskiej. Jeżeli należysz do osób, które potrafią projektować strony internetowe, to możesz zarabiać na tworzeniu sklepów WooCommerce. To może być dochodowa ścieżka kariery, szczególnie jeśli znasz się na dostosowywaniu motywów i wtyczek.
Eksport i sprzedaż produktów online. Po ukończeniu kursu WooCommerce możesz sprzedawać dowolne produkty i usługi online, także własne. Wtyczka umożliwia tworzenie profesjonalnych sklepów internetowych, które są świetną platformą do oferowania cyfrowych produktów, np. kursów online, e–booków czy szkoleń.
Optymalizacja i zarządzanie istniejącym sklepem. Kurs znakomicie pomoże Ci w optymalizacji biznesu, który już prowadzisz. Dostosujesz stronę do swoich potrzeb, wprowadzisz nowe strategie marketingowe, poprawisz konwersję i obsługę klienta.
Rozszerzenie sklepu na nowe rynki. Zaawansowane funkcje WooCommerce pozwalają e–sprzedawcom na dotarcie do klientów w innych krajach. Znając perfekcyjnie tę platformę, dostosujesz swój sklep do różnych regionów i kultur.
Zarządzanie zespołem. Jeśli planujesz rozwijać swój biznes i zatrudniać pracowników, znajomość WooCommerce wykorzystasz do zarządzania zespołem.
Optymalizacja i SEO. Dzięki zrozumieniu WooCommerce skutecznie zoptymalizujesz sklep pod kątem SEO, a to wpłynie na widoczność Twojej strony w organicznych (bezpłatnych) wynikach wyszukiwania. Inaczej mówiąc, Twój sklep będzie lepiej widoczny w internecie.
Tworzenie niestandardowych rozwiązań. Kurs jest szansą dla programistów – mogą tworzyć niestandardowe rozwiązania i nowe wtyczki WooCommerce. To może być dodatkowe źródło dochodu!
Dlaczego warto zapisać się na kurs WooCommerce? Oto 10 powodów
Możesz się zastanawiać, czy warto wydać pieniądze i poświęcić czas na szkolenia Woocommerce. Na wypadek wątpliwości przygotowałem 10 argumentów na „tak”:
1. Skuteczne zarządzanie sklepem internetowym
Po kursie WooCommerce szybko otworzysz własny sklep internetowy. To największa korzyść. Nauczysz się wszystkich umiejętności niezbędnych do efektywnego zarządzania e–firmą. Zyskasz wolny czas i energię czyli zasoby, które będziesz mógł/mogła przeznaczyć na rozwój swojego biznesu i oferowanie coraz lepszych produktów lub usług.
2. Zwiększenie sprzedaży
Kurs pokaże Ci, jak zoptymalizować sklep WooCommerce, aby przyciągnąć większą liczbę klientów, poprawić konwersję i zarobić więcej pieniędzy.
3. Szeroki zakres umiejętności
Kurs WooCommerce obejmuje wiele obszarów (spójrz wyżej na programy przykładowych szkoleń), m.in. konfigurację, dostosowywanie, marketing i optymalizację. Zdobędziesz wszechstronną wiedzę, która przyda Ci się do prowadzenia sklepów online także w innych systemach.
4. Dostępność darmowych zasobów
Jaką cechę WooCommerce doceniają użytkownicy? Tak, dobrze zgadłeś/zgadłaś. To darmowa platforma e-commerce, a jednocześnie potężne narzędzie do prowadzenia sklepów internetowych. Nie musisz inwestować w drogie rozwiązania. Kurs nauczy Cię, jak skorzystać z potencjału, który ma aplikacja WooCommerce.
5. Wsparcie społeczności
W razie problemów lub pytań możesz polegać na pomocy innych członków społeczności lub ekspertów od WooCommerce. Nie każdy system do obsługi sklepów internetowych ma do zaoferowanie taki atut.
6. Możliwość rozwoju kariery
Umiejętności związane z WooCommerce są cenione na rynku pracy. Kurs pomoże Ci zrozumieć zaawansowane koncepcje e-commerce. Zdobędziesz praktyczną wiedzę, która przełoży się a lepsze perspektywy kariery w dziedzinie handlu elektronicznego.
7. Dostępność dla zaawansowanych i początkujących
WooCommerce jest dostępny zarówno dla początkujących, jak i zaawansowanych użytkowników. Możesz skupić się na bardziej szczegółowych aspektach działania wtyczki (jeśli już masz doświadczenie w e-commerce) lub zacząć naukę od zera.
8. Niezależność
Poznanie WooCommerce pozwoli Ci na niezależność w prowadzeniu swojego biznesu online. Będziesz mógł samodzielnie zarządzać sklepem internetowym, co zwiększy Twoją wiarę we własne siły i umiejętności..
9. Globalny zasięg
WooCommerce umożliwia ekspansję na różne rynki międzynarodowe. Dzięki kursowi dowiesz się, jak skonfigurować sklep, aby obsługiwać klientów z całego świata.
10. Aktualność i konkurencyjność
Świat e-commerce zmienia się dynamicznie. Kurs WooCommerce pozwoli Ci być na bieżąco z najnowszymi trendami i technologiami, a to jest niezbędne do konkurencyjności na rynku.
Aplikacja Woocommerce – jak wybrać dobre szkolenie?
Masz stronę internetową, chcesz ruszyć ze sprzedażą produktów lub usług, słyszałeś/słyszałaś o WooCommerce. Jednocześnie szkoda Ci czasu na przegryzanie się przez samouczki. Na co zwrócić uwagę, aby dobrze wybrać kurs?
Oto najważniejsze elementy:
Określ swoje cele. Zanim rozpoczniesz poszukiwania kursu, zastanów się, co chcesz dzięki niemu osiągnąć. Jesteś początkującym użytkownikiem potrzebującym podstawowych umiejętności, a może zaawansowanym specjalistą, który szuka bardziej rozwiniętych technik? Precyzyjne określenie celu pomoże Ci wybrać odpowiedni poziom kursu.
Sprawdź autora kursu. Oceń ich doświadczenia w branży e-commerce. Czy są uznanymi ekspertami w dziedzinie? Czy mają udokumentowane sukcesy w prowadzeniu sklepów internetowych? Czy ich materiały są aktualne i rzetelne? Czy rzeczywiście znają się na sklepie WooCommerce?
Przeczytaj recenzje i opinie. Przeszukaj internet, aby znaleźć recenzje i opinie na temat kursu, który Cię interesuje. Opinie innych uczestników dadzą Ci pojęcie o jakości szkolenia i jego przydatności (choć oceny znalezione w internecie traktuj ze zdrowym krytycyzmem).
Dostępność materiałów. Upewnij się, że na kursie znajdziesz różnorodne i bogate materiały szkoleniowe, np. prezentacje, tutoriale wideo, ćwiczenia praktyczne i dokumentację techniczną. Dzięki nim lepiej przyswoisz wiedzę, w sposób, który odpowiada Twojemu stylowi nauki.
Wsparcie i komunikacja. Sprawdź, czy kurs oferuje pomoc dla uczestników. Czy będziesz miał dostęp do ekspertów lub forum dyskusyjnego? Z tego punktu widzenia optymalnym rozwiązaniem jest kurs online na żywo lub szkolenie stacjonarne. W obu przypadkach możesz zadać pytanie instruktorowi lub porozmawiać z innymi uczestnikami.
Certyfikacja. Jeśli zależy Ci na uzyskaniu certyfikatu potwierdzającego Twoje umiejętności, upewnij się, że kurs oferuje tę opcję. Niektóre kursy WooCommerce zrobisz za darmo, ale za certyfikat ukończenia trzeba zapłacić. Dokument może się przydać jeśli planujesz pracować w branży e-commerce lub promować się jako ekspert od WooCommerce.
Aktualność materiałów. E-commerce to dziedzina, która ciągle się rozwija, niemal każdy dzień przynosi nowe rozwiązania lub świeże pomysły. Upewnij się, że materiały kursu są aktualne i odzwierciedlają najnowsze trendy i technologie związane z WooCommerce.
Koszty i budżet. Porównaj koszt kursu z zasobnością swojego portfela. Pamiętaj, że nie zawsze najdroższy kurs jest najlepszy, a z drugiej strony wybór zbyt taniego szkolenia może być pozorną oszczędnością. Dopasuj cenę do własnych potrzeb i możliwości finansowych.
Długość i tempo. Zastanów się, ile rzeczywiście masz czasu na naukę. Możesz zdecydować się na kurs trwający kilka tygodni (pod 2–3 godziny na tydzień) lub intensywny kurs, który zakończysz po kilku dniach.
Zadawaj pytania. Masz jakiekolwiek pytania dotyczące kursu? Bez obaw pytaj organizatorów kursu lub instruktorów, chcesz przecież poświęcić na szkolenie swój czas i pieniądze. Lepiej wcześniej rozwiać wszelkie wątpliwości i sprawdzić czego się możesz spodziewać.
Sprawdź program kursu. Dokładnie przeczytaj program kursu, aby upewnić się, że zawiera tematy, którymi jesteś zainteresowany/zainteresowana.
Zwróć uwagę na gwarancje. Niektóre kursy online oferują gwarancję satysfakcji. Co to znaczy? Możesz je wypróbować i jeżeli nie spełnią Twoich oczekiwań zarządać zwrotu pieniędzy.
Kurs WooCommerce – FAQ (najczęściej zadawane pytania)
Ile kosztuje sklep na WooCommerce?
Sklep na WooCommerce możesz zrobić sam lub kupić/zamówić gotowy. Cena zależy m.in. od rozmiarów witryny oraz tego, czy powstanie na bazie gotowego szablonu czy twórca przygotuje autorski projekt (zgodny ze specyfikacją zamawiającego). Za prosty sklep online trzeba zapłacić 2500–4000 zł netto. To rozwiązanie dla przedsiębiorców, którzy dopiero startują ze sprzedażą w sieci i mają “w magazynie” do kilkudziesięciu produktów. Średniej wielkości sklep to wydatek 3500–6500 zł netto. Gotowa do prowadzenia sprzedaży duża platforma e–commerce kosztuje od 6000 zł netto (górna granica to 15 000, 20 000, a nawet 25 000 zł). Można również zamówić witrynę “szytą” na miarę – zapłacimy za nią ok. 10 000–45 000 zł, a konkretna cena zależy od rozmiarów strony i funkcjonalności, które będzie zawierała.
Czy WooCommerce jest za darmo?
Tak, WooCommerce to darmowy system do sprzedaży o otwartym kodzie źródłowym, który jest rozszerzeniem do WordPress. Nie musisz płacić miesięcznego czy rocznego abonamentu. WooCommerce przeznaczone jest przede wszystkim dla małych i średnich sklepów, jednak mogą z tej wtyczki korzystać także duże platformy sprzedażowe. Uwaga! Instalacja wtyczki jest darmowa, jednak jeżeli nie masz domeny i hostingu będziesz musiał za oba zapłacić. Dodatkowym kosztem może być zakup szablonu strony, ewentualna integracja z platformami handlowymi oraz dokupienie profesjonalnych wtyczek, dzięki którym zyskasz dodatkowe funkcje.